Dieta Rina 90 de zile

Publicat de Bubu Blog la 12:27
Reacții: 
8 comentarii Linkuri de întoarcere către această postare
                                                      "VOI INCEPE DE MAINE!"
                                                                                                  Prefata
          Aceasta este o afirmatie pe care aceia dintre noi "inzestrati" cu surplus de greutate corporala o folosesc prea des drept scuza si alinare. Stim insa prea bine ca acele kg in plus sunt o povara pe care corpul nostru o poarta zi de zi si ne dorim sa scapam de ele odata pentru totdeauna. Exista inca persoane care nu constientizeaza efectele negative pe care obezitatea le are asupra sanatatii si starii lor de bine. Unele persoane chiar considera obezitatea un semn al saraciei. Totusi, este de asemenea adevarat ca persoanele instarite tind sa manance in exces.
Respectarea regulilor alimentare in ordine zilnica exacta, respectarea orelor de masa si a combinatiilor de alimente propuse, consumul unei cantitati suficiente de apa si exercitiile fizice regulate sunt principiile de baza ale acestui regim alimentar. Succesul depinde in exclusiv de dv. Ghidul dv este chiar aici, cititi-l cu atentie, verificati daca sunteti pregatit sa il urmati si apoi decideti: "de maine voi incepe si de data aceasta il voi urma pana la rezultatul final: un nou mod de viata, imbunatatit.


                                                     MITOLOGIA UNUI SLABIT REUSIT

Exista patru tipuri diferite de zile de dieta din punct de vedere al combinarii alimentelor. Pe parcursul celor trei luni, aceste patru tipuri de zile se repeta. Regimul incepe intotdeauna cu ziua de proteine, urmeaza ziua de amidouni(carbohidranti  complecsi, majoritatea cereale nerafinate si legume), apoi ziua de carbohidranti  (carbohidranti simplu, in general cereale rafinate) si, ultima din cele patru, o zi de vitamine; apoi din nou o zi de proteine si asa mai departe. A29-a zi din fiecare luna este ZIUA DE APA (se consuma numai apa). Ordinea tipurilor de zile este clar evidentiata; totusi numerotarea zilelor se poate dovedi utila. Foarte important: ordinea tipurilor de zile nu trebuie schimbata.
Serviti cel putin trei mese pe zi. In prima parte a zilei, pana la masa de pranz, puteti manca fructe sau legume (sau sucuri din fructe si legume) la interval de doua ore. Sucurile din fructe sau legume sunt lichide, insa constituie o masa.

Daca trisati si nu respectati principiile dietei, trebuie sa reluati regimul din ziua urmatoare si sa nu va simtiti vinovati sau deprimati din aceasta cauza. Dorinta de a slabi va fi in mod subconstient forta care va determina sa continuati regimul alimentar conform acestui ghid. Fiecare kg pe care il pierdeti este un pas inainte catre o sanatate mai buna. Fiti de data aceasta un castigator, aveti o viata intreaga inainte.


                                                    PERIOADE ZILNICE DE DIGESTIE


Multe teorii si opinii din diferite surse sustin acelasi lucru: este de o importanta majora programarea meselor astfel incat organismul sa poata functiona si sa se refaca la capacitatea sa maxima. Experienta cititorilor Rina's 90 confirma faptul ca cea mai buna modalitate este de a respecta trei perioade diferite zilnice.
  • Perioada de purificare dureaza de la ora 4:00 a.m pana la pranz. Pe durata acestei perioade, este recomandat sa mancati fructe fructe sau legume si sa beti multe lichide (apa sau ceai neindulcit).
  • Cea de-a doua parte a zilei, perioada de ingestie, dureaza de la pranz pana la ora 20:00. Aceasta perioada este destinata pranzului si cinei. Nu conteaza atat de mult cantitatea de alimente ingerata cat aspectele legate de combinarea acestora si intervalul intre mese.
  • Cea de-a treia perioada zilnica este denumita perioada de digestie si dureaza de la ora 8:00 pana la ora 4:00 dimineata. Pe durata acestei perioada, trebuie sa va abtineti de la orice fel de mancare!
- In zilele de proteine, trebuie sa existe un interval de cel putin 4 ore intre pranz si cina.
- In zilele de amidonuri si carbohidrati, pauza intre pranz si cina trebuie sa fie de minim 3 ore.
- In zilele de vitamine, puteti manca fructe din 2 in 2 ore.

FOARTE IMPORTANT!

Atunci cand gatiti, folositi uleiuri de calitate (o lingura la gatit, o lingura la salate), diferite condimente si ierburi aromate. Nu va fie teama sa incercati gusturi noi.Nu folositi prea multa sare si adaugati-o chiar inainte de a incepe sa mancati.
Planul de dieta include legume, leguminoase uscate, radacinoase si cereale. Le puteti prepara in diverse moduri, in stilul dv preferat. Atunci cand faceti cumparaturile, alegeti legume de calitate, legumele congelate sau conservate pot fi, de asemenea, de buna calitate. Incercati din cand in cand sa cumparati legume cu care nu sunteti familiarizati. Va fi o supriza binevenita sa consumati ceva nou.

Multe retete din acest ghid contin usturoi. Totusi, daca nu va place gustul acesta poate fi pur si simplu eliminat din reteta. ( Eu nu il elimin, mie imi place :)) ), la fel este valabil si pt ajvar ( condiment din ardei rosii, vinete, usturoi si chilli, folosit mai ales in bucataria balcanica). De obicei, ajvarul se gaseste in supermarket-uri si magazine alimentare; in cazul in care acesta nu este disponibil, poate fi inlocuit cu pasta de rosii.

                                       FRUCTE SI LEGUME INAINTE DE PRANZ

Micul dejun nu se schimba pe parcursul celor 90 de zile de regim, inaintea pranzului la interval de 2 ore se pot consuma fructe sau legume. Le puteti combina dupa gust. Pentru o mai buna digestie, puteti consuma separat diferite tipuri de fructe. Puteti manca fructe proaspete sau uscate, legume proaspete, seminte, nuci si sucuri din fructe si legume. Sucurile nu trebuie sa contina zahar si se recomanda fructe proaspete, daca aveti un storcator electric, profitati din plin de acesta.
La inceputul regimului este posibil sa doriti sa mancatimai multe fructe sau legume, deoarece poate aparea senzatia de foame. Pe masura ce organismul vostru se adapteaza noului regim, senzatia de foame se va diminua treptat. Fructele sunt cele mai bune ! Fructele uscate sunt permise, o mana de fructe uscate la o masa va fi suficient. Acestea vor avea un gust aromat daca sunt inmuiate deoarece vor fi putea fi usor mestecate. Fructele uscate trebuie intodeauna spalate, inainte de a fi inmuiate, astfel incat apa in care au stat sa poata fi folosita ca bautura. Cautati fructe uscate care nu contin sulf.
In zilele de vitamine, puteti consuma de asemenea seminte si nuci. Cumparati un pachet de 100 g si impartiti continutul in 4 portii. Nucile si semintele sunt bogate in grasimi, iar consumul excesiv de grasimi nu este bun pt sanatate. NU sunt permise fructele si semintele prajite sau sarate.

ZIUA DE PROTEINE:

PRANZ:

Alegeti intre carne de pasare, vita, porc, iepure, curcan,vanat,peste, fructe de mare, tofu (branza din soia) sau proteine de origine vegetala.
Pe langa proteinele alimentare, preparati multa salata proaspata sau alte legume la abur, inabusite sau sote-cat mai sunt inca crocante. Si nu uitati: o felie de paine si 0,3 litri de supa simpla, daca doriti (fetelor eu spre exemplu am renuntat la paine definitiv si nici supa nu o beau, e alegerea voastra daca vreti sa le consumati). Beti supa la sfarsitul mesei daca v-ati decis sa o consumati.
NU combinati diferite tipuri de proteine alimentare(carne si lactate, carne si oua sau lactate si oua)

CINA:

Aceleasi tipuri de alimente ca la pranz, cu exceptia painii. Daca pranzul include carne, trebuie sa aveti carne si la cina; acelasi lucru este valabil in cazul celorlate alimente alese pt pranz. Cantitatea de alimente consumata la cina trebuie sa fie intotdeauna cat jumatate din cantitatea consumata la pranz.

Nu va place pestele sau sunteti vegetarian? Zilele de proteine va ofera o gama variata de sortimente. Profitati. Puteti inlocui carnea cu oua, branza de vaci, sau iaurt (inclusiv chefir si lapte acru), toate in aceeasi cantitate ca cea pentru carne. Produsele lactate contin proteine si pot fi consumate numai in zilele de proteine. Frisca, smantana, mascarpone sau branza topita contin putine proteine, de aceea nu sunt inclkuse in zilele de proteine. in plus, contin multe grasimi; prin urmare, consumati-le cumpatat. Cand faceti cumparaturi este de preferat sa alegeti produse al caror continut - verificati eticheta - este benefic pt sanatate (continut scazut de grasimi, grasimi de calitate, bun pt inima etc.


ZIUA DE AMIDONURI

PRANZ:

Consumati carbohidrati cu un continut bogat in amidon: fasole, mazare, varza,boabe de soia, linte, naut, orez sau cartofi, crupe de hrisca (sau soia), mei, orz si alte cereale (fierte, inabusite sau sotate in cat mai putina grasime). Aceste alimente le puteti asorta cu salate si legume. Puteti manca doar o felie de paine.

CINA:

Aceleasi alimente ca la pranz, totusi in cantitati mai mici si fara paine.


ZIUA DE CARBOHIDRATI (preferata mea fetelor)

PRANZ

Meniul din ziua de carbohidrati poate include terci de hrisca sau de porumb, mamaliga, cus-cus, diferiti fulgi si terci sau feluri de mancare din diferite cereale macinate. Puteti alege orice tipuri de paste sau pizza cu legume sau ierburi aromate, si de asemenea, alte aluaturi (covrigi sarati, baghete sarate,biscuiti,grisine si alte produse de panificatie din rucola, varza, salata verde, rosii sau castraveti.

CINA:

O felie de tort sau 3 produse de patiserie la alegere ori aceeasi cantitate de biscuiti sau 3 cupe de inghetata si OBLIGATORIU 4 bucatele de ciocolata NEAGRA.

ZIUA DE VITAMINE

In ziua de vitamine, fructele si legumele intra in meniul fiecarei mese, Combinarea fructelor este lasata la latitudinea dv; totusi este de preferat sa consumati un singur fel de fructe la o masa. De asemenea, pueti consuma fructe uscate, seminte si nuci. Pt a beneficia cat mai mult de vitaminele si minerarele din fructe acestea trebuie consumate proaspete si cu coasa; sunt, de asemenea, permise compoturile de fructe, pasate, supele de fructe si legume coapte. Daca nu va plac fructelem combinati-le sau inlocuiti-le cu legume proaspete simple (fara sosuri).

ZIUA DE APA

O data pe luna, obligatoriu dupa o zi de vitamine ( o data la 29 de zile) urmeaza zi de apa, dupa care incepeti din nou cu o zi de proteine. In zilele de apa veti bea numai apa. Daca nu va puteti abtine de la mancare, preparati o supa de legume sau sucuri din fructe sau legume proaspete (sau sariti peste ziua de apa). DAR NU UITATI CA ACEASTA ZI ESTE FOARTE IMPORTANTA!


 

Bubu blog Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Ugg Boots Sale | web hosting